Wednesday, 25 May 2011

Nasi Ayam Malaysia For Asian Tuesday



































Hari ini saya nak blog dalam Bahasa Malaysia, okay?  Dah lama tak guna ni, takut lupa pulak.  Ahhh, yang ni Nasi Ayam ala Malaysia dan inilah hidangan makan malam kita semalam.  Dah lama saya tak makan ni, so kena lah rajin-rajin sikit dan masak sendiri kan?  Mujurlah resipi Nasi Ayam tu tak berapa susah.  Bahan bahan pulak semuanya ada kat peti sejuk.  Pertama kali kawan saya kat England masak untuk saya, saya terlompat tinggi bila ayam yang dah dimasak dalam air dimasukan dalam kuali penuh dengan minyak.  Air dan minyak tu, kan musuh besar.  Semalam, saya guna pelbagai cara untuk men`protect`/kaliskan diri.  Haha.  Dengan kain dan pelbagai alatan dari dapur dan luar dapur.  Suami tergelak nampak aksi saya yang lucu tu.  Sakit kena minyak pencit eh, gelaklah la kau tu suami ohhh suami.  Tapi penting tu, biar sedappppp .... kan? :-D

How´s my rotten Bahasa Malaysia? Haha. 

Tonight, I have something exciting up my sleeves.  I am going to attempt DH Almere´s two recipe for dinner!  She´s been loading up the most yummiest recipe lately and I can´t help but try it! Stay tune!

8 comments:

  1. Oooh, sungguh enak nasi ayam tu... Anda memang pandai memasak... Dan berkenaan mem-protect-kan diri waktu minyak panas terpercik... si syaitan kecik saya pun sentiasa begitu waktu dia masak untuk kami.

    (Guess m Malay's quite rotten too, eh?) :P

    ReplyDelete
  2. Yum-yum, look soo tasty.

    ReplyDelete
  3. Sunnguh lucu ceritanya terlompat lompat dan men" protect" kan sendiri di dapur. Kisah masak masak andan lucu dan enak sekali, geli hati bila saya membacanya hahahaha.

    ReplyDelete
  4. aisooo .. si syaitan kau tu sama jugak ya ... tapi mesti tahan gelak lah kan? kalau tak, mungkin tak dapat makan haha. Oh gosh ... am really struggling with BM and german words kept on popping up my head hehe.

    ReplyDelete
  5. Thanks Cali :-D Its not bad but I must say its great after all the splashing episode :-P

    ReplyDelete
  6. Ehhh wah eeehh wahhh ... bahasa kau tu boleh tahan jugak eh Bree! :-D Yeah la, memang kena lompat sikit. Sebelum kalorie masuk, mestilah jugak bakarkan sikit kalorie kan? :-D

    ReplyDelete
  7. Seeeeedaaaaapnyaaaaa. Membuatkan saya teringat nasi ayam mak saya buat.

    ReplyDelete
  8. Nak cubaaaa ... tapi who are you? hahaha

    ReplyDelete